Sunday, May 30, 2010

רשויות הרווחה הפנו משפחות לטיפול בכת האיתקה



מנהיג הכת המתעללת שי אברהמוף התאבד בתלייה בתא המעצר


הבוקר התיר שירות בתי הסוהר לפרסם כי שי אברהמוף, מנהיג הכת "איתקה" שעודדה על פי החשד התעללות בילדים, הוא העציר שהתאבד אמש בכלא הדרים.

שי אברמוב נבדק מיד עם הגעתו לכלא על ידי עובדת סוציאלית, אך לא הוגדר כטעון השגחה. שי אברהמוף או אברמוב (עיברת שם משפחתו) היה "מטפל משפחתי" שפעל באופן עצמאי, אולם עובדים סוציאליים מלשכות הרווחה היפנו אליו הורים לצורך הדרכה הורית וטיפול משפחתי בילדיהם.


התאבדותו של שי אברהמוף התאפשרה, לאחר ששי עמד לחשוף את שמות העובדים הסוציאליים שהפנו אליו את המשפחות רובם "אנשי חינוך", ואותה עובדת סוציאלית בבית המעצר, שידעה על מצבו הנפשי הקשה של שי אברהמוף העדיפה כי ישלח יד בנפשו מאשר יפתח את תיבת הפנדורה על התנהלות משרד הרווחה בפרשת ההתעללות בילדי אנשי החינוך.

שוב התאבדות בתא המעצר: שי אברהמוף, שעודד על פי החשד התעללות בילדים כמנהיג הכת איתקה, התאבד אמש (ו') בתלייה בתאו בכלא הדרים. העציר לא הוגדר כטעון השגחה, והוא שלח יד בנפשו בשעה ששני עצירים נוספים ישנו בתא. מחקירה ראשונית עולה שאברהמוף הסיר את השרוך מהמכנסיים שלבש לגופו ובאמצעותו תלה את עצמו. סוהרי כלא הדרים, שהבחינו בו תלוי במהלך בדיקה שגרתית בתא המעצר הורידו אותו מחבל התלייה והחלו לבצע בו פעולות החייאה.

במקביל הזעיקו הסוהרים צוות של מד"א, אולם כל ניסיונות ההחייאה לא צלחו, ומותו נקבע במקום. גורם בשב"ס סיפר כי אברהמוף נבדק על ידי עובדת סוציאלית מיד עם הגעתו לכלא, אך לא הוגדר "טעון השגחה". בשב"ס הוחלט להקים ועדת חקירה לבדיקת נסיבות מותו.

"מכות, השפלה, הרעבה"


ביום ד' הצליחה המשטרה לאתר את אברהמוף בדירת מסתור בחיפה. למשטרה ידוע על עשרות ילדים שנפגעו מהשיטות שלו, מרביתם ילדיהם של מורים העובדים במערכת החינוך (ההורים וילדיהם הגיעו לשי אברמוב דרך הפניה של עובדים סוציאליים מלשכת הרווחה האזורית).


מפקד ימ"ר מרכז ניצב משנה יגאל בן שלום קורא לציבור לדווח על ילדים נוספים שנפלו קורבן למעשה הכת ולשיטות החינוך האכזריות.

המעצר של אברהמוף ובת זוגו ריטה מעין התאפשר לאחר שבימים האחרונים הגיע מידע לבלשי ימ"ר מרכז על מקום הימצאותו של מנהיג הכת בעיר התחתית בחיפה. במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי התמקמו בלשים סביב הבית ותצפתו עליו. רק בשעות הערב, כאשר הבחינו בתנועה בדירה, נתן מפקד ימ"ר מרכז את האות לפרוץ פנימה וללכוד אותם.

השניים הועברו לחקירה, שם קשר את עצמו ראש הכת לחלק מהחשדות המיוחסים לו וניסה להסביר לחוקרים על שיטות ההדרכה שהעביר להורים שדוגלות באלימות קשה. הפרשה נחשפה בעקבות מעצרה של מורה מנתניה לפני כשבועיים, לאחר ששוטרי סיור הגיעו לביתה בעקבות תלונה על רעש, ומצאו שם ילד חבול. חקירה ראשונית העלתה כי הילד הוכה מכות נמרצות על ידי אמו כשיטת חינוך.

במהלך חקירתה האמא סיפרה כי למדה את שיטת החינוך הזו על ידי חברות בכת המנוהלת על ידי אברהמוף.


עוד מסרה האמא לחוקרים כי הכרותה את שי אברהמוף הינה דרך העובדת הסוציאלית מלשכת הרווחה המקומית, והיא זו שהפנתה את האמא לטיפול משפחתי אצל שי אברהמוף.

"גילינו במהלך החקירה שלנו שמרבית חברי הכת הם מורים במערכת החינוך וזה עוד יותר הדהים אותנו", אמר קצין בכיר במחוז מרכז של המשטרה. "אנחנו יודעים על עשרות רבות של ילדים שנפלו קורבן למעשי הכת. אנחנו יודעים על מקרים של מכות, שיעבוד, השפלה והרעבה שהופעלו כלפי הילדים בהוראת הגורו, שלימד את ההורים כי זו הדרך לחנך את הילדים ולהפוך אותם לילדים ממושמעים ומחונכים".

http://cafe.themarker.com/view.php?t=1610829