Tuesday, February 02, 2016

ב"ה

תקון התלמוד

אין ספק כי התמלילים של התלמודים מושחתים ודורשים תקונים. אנו רואים את תרגומי התמליל המושחת בעולם ובוכים: ילדים בעלי מום, ילדים הנגנבים מהורים כדי לפרנס בעלי הון, הבנקאות העולמית, מלחמות, מחלות, תעשיות שקר וכזב, שימוש בסמים – כל אלה ועוד זוועות הם כולם תוצאות לימודי התלמוד המושחת.

יחד עם זאת, במשך דורות רבים יהודים תמים עמלו בתלמוד כי אבותיהם אמרו להם לעשות כן ומתוך מורא ממוריהם ובלית ברירה. לא הייתה ליהודים ההם ברירה אלא ללמוד את התלמוד כי לימודי התלמוד של אבותיהם יצרו להם עולם סגור ומסוגר. הם חפשו את ה' בתלמוד בכנות ויש שכר-מה לעמלם, אף כי הוא מוטעה.

...איך לתקן? איך לשחזר?

הכל תלוי בכוונות ההוגה. אפילו אם לומדים תמליל מושחת, לב טהור ומלא אהבה ורצון טוב יתקנו אותו. עלינו תמיד ללמוד תורה בכוונות טובות. עלינו לרצות אך ורק טוב לנשים, לגויים, ולכל הבריאה – אפילו הצומח והדומם. עלינו תמיד לרצות כי כל הבריאה תגיע לבטוי הכי גבוה וטהור שלה – ועלינו להאמין ביכולת של כל בריה להגיע לשלמות ולדעת כי כולנו כבר בדרך.

אנחנו התוצאה של הכוונות שלנו. אנו נעשים מה שאנו מתכוונים. לכן עלינו להתכוון אך ורק לטוב.

אנכי = 81 = כונה* = מוהל

*המילה "כוונה" כתובה באות ו אחת בעברית נכונה כך: כַּוָּנָה.
כוונות טובות מלות כל תמליל ערל.

אם פסוק בתלמוד צובט את לבך וצורם באזניך, תהיה חזק וכן, ותודה כי האמרה כואבת ותתפלל אל ה' יתברך להבנה נכונה. ה' יתברך אינו משמיץ את בריותיו. הוא אינו מפחית בערכם. אם פסוק נראה לך מעליב או קשה – דע, כי עליך לפנות אל ה' יתברך לביאור ולהבהרת הענין.