Thursday, August 13, 2009

צו מניעה של שופט באמריקה לעצור את החיסון הכפוי

30 שנה אחרי שהחיסון הכפוי היה לחוק בארה"ב:
בית משפט באמריקה הוציא צו מניעה לעצור זאת וקובע –
ממשלת ארה"ב וחברות התרופות נושאות באחריות לתוצאות.

יום רביעי, ה-12/08/09: צו מניעה מיקדמי לעצור את כפיית החיסון הוצא בבית המשפט המחוזי-פדראלי של ניו ג'רזי. זה בא אחרי שטים ואוטר, שייצג את עצמו, הגיש ב-31/07/09 תביעה פדראלית המתנגדת לכפיית החיסון, בה הממשלה הפדראלית היא הנתבעת. חתימת השופט על צו המניעה המיקדמי תאסור על הממשלה הפדראלית את אילוצו של אדם כלשהו, בכל מצב, להתחסן מפני שפעת נגד רצונו. היא גם תמנע מכל ממשלה, מקומית או מדינתית, לחסן בכפייה מישהו, ותאסור שלילת שירות או זכות חוקתית אחרת מאדם שלא התחסן. טים ואוטר הגיש, בצד התלונה, גם כמה דפים של עדויות להצגה בפני בית המשפט.

המסמכים בכתב התביעה של טים ואוטר נכתבו לא רק לצורכי הגשה לבית המשפט האמריקני אלא גם כדי להפיץ אותם בין פעילים ברחבי העולם ולספק להם רעיונות בדבר הגשת כתבי תביעה דומים במדינותיהם ולעצור את אילוץ החיסון. טים ואוטר מאמין כי ככל שתתפשט האמת בדבר הסכנות הכרוכות בחיסון, תצליח בסופו של דבר חסימת אילוץ החיסון בקנה מידה עולמי. הוא מזהיר את האנשים – אין לפחד, יש להתמקד במשימת החסימה של אילוץ החיסון.

צו מניעה מיקדמי יעצור מיידית את חובת החיסון בכל מדינות ארה"ב.

בית המשפט, אחרי ששמע את ההצעה לצו המניעה וקרא את המסמכים התומכים בה, קובע בצו המניעה כי הממשלה הפדראלית היתה מעורבת בהתרשלות רבה – היא נכשלה בביצוע חקירה הולמת של בטיחות התחסין המיועד לשימוש בסוף שנה זאת וב-2010, והעדויות שנמסרו מצדיקות חקירה מעמיקה יותר בעניין בטיחותו של התחסין נגד שפעת.

בית המשפט הורה: אסור לממשלה לקבוע כי אדם כלשהו נדרש לקבל חיסון נגד שפעת, אלא מרצונו החופשי. הממשלה הפדראלית לא תרשה לאיזו ממשלה, מקומית או מדינתית, או לאיזו קבוצה, לקבוע כי אדם כלשהו נדרש לקבל חיסון נגד שפעת אלא מרצונו החופשי.

ממשלת ארה"ב נתבעת על התרשלות רבתי ועל הפרת החוקה.

במסגרת עילת התביעה טען ואוטר כי הממשלה הפדראלית התרשלה כאשר מימנה וקידמה תחסינים שלגביהם הוכח כי סכנתם מרובה והפיקוח על ייצורם רופף. התחסינים, שנועדו להימסר בסוף 2009 וב-2010, מכילים מתכות כבדות ובתוכם תרכובת כספית (Thimerosal mercury), שהוכחה כחומר הגורם לאוטיזם בילדים שמערכת החיסון שלהם הוחלשה, וחומרים מסוכנים אחרים. ממשלת ארה"ב הכריזה כי היא תאלץ את הציבור האמריקני לקבל תחסינים אלה נגד שפעת, גם נגד רצונם, במסמך חתום בידי השרה לבריאות ולשירותי אנוש, קתלין סבליוס.

הוא המשיך וטען כי יצרני התחסינים עומדים לעשות קופה של מיליארדי דולרים ממכירת התחסינים, ומוציאים כבר כעת מיליונים במסע פרסום של "מגפה עולמית בדרגה 6" אשר, על פי העדויות, איננה קיימת במציאות. הממשלה הפדראלית לא דרשה מארגון הבריאות העולמי (WHO) להציג עדויות המאשרות מגפה עולמית כנ"ל. לא נאספו עובדות, לא נגבו עדויות בשבועה, לא נחקרו עדים, לא נערך שימוע ולא נבחנו גלאים לפני שהוצאו ההכרזות השערורייתיות. ארגון הבריאות העולמי הכריז על "מגפת שפעת בדרגה 6" מסיבית, אף כי רק כמה מאות נפטרו ממנה בכל העולם, בעוד רבים יותר מתים כל שנה משפעת רגילה.

ואוטר הצביע על מספר רב של עדויות לפיהן הממשלה הפדראלית נכשלה בהכשרה מועטת מדי של המועסקים על ידה, עד כי הם אימצו בלהיטות את הקביעה הבלתי מבוססת של WHO על אף ריבוי עדויות המראות ההפך.

אילוץ להתחסנות מפר את התיקון הרביעי לחוקה בהתירו לסוכני הממשלה להיכנס לבתים ולהכריח אנשים להתחסן, או להעביר אנשים בכוח למקום אחר לצורך חיסונם. הוא מפר גם את התיקון החמישי לחוקה בשלילת חירותם של אנשים ללא הליך משפטי תקין.

ואוטר טען כי הממשלה הפדראלית התרשלה חמורות בהתיחסות בלתי נאותה אל ממצאים עובדתיים שנחקרו במשך שנים רבות ע"י מקצועני בריאות מוערכים, ולפיהם הוכח כי החיסונים נגד שפעת כרוכים בתופעות לואי שגרמו נזקים כבדים למטופלים. המרכז לבקרת מחלות (CDC) הודיע כי תרכובת הכספית הנ"ל אמנם מוספת לתחסיני השפעת הנמצאים בהכנה כיום.

הממשלה נכשלה בחקירת הספסרות. צפי הכנסות של מיליארדי דולרים במכירת תרופות עלול להביא ארגונים להצגת איומי-שוא שיגרמו להיסטריה המונית בלתי מוצדקת המובילה לחיסונים כפויים.

הממשלה נושאת באחריות לרשלנות קשה כי מועסקיה נכשלו לחקור כיאות אירוע בו מארז נגיפים חיים של שפעת החזירים השתחרר. אחת מהחברות העיקריות הקשורות לפעילות הממשלתית, "באקסטר(Baxter) תחסינים", היתה מעורבת במשלוח נגיפים חיים של (גם) שפעת העופות (וגם שפעת ספרדית שגרמה למגיפה אחרי מלחמת העולם הראשונה) שהשתחרר ברכבת מלאת אדם לפני חודשים מספר. טכנאי המעבדה הקשורה ל"המרכז הלאומי לשפעת" בג'נבה, שוויץ, נסע לציריך כדי לקבל שמונה בקבוקונים, בהם חמישה מלאים בנגיפי H1N1 (שפעת החזירים). אולם הקרח היבש כשל, הלחץ הפנימי התגבר והבקבוקונים התפוצצו כשהרכבת נכנסה לתחנה סואנת.

העיתון הבריטי הנודע "The Telegraph" מסר ב-02/07/09 כי תחסין שפעת שנוסה על חסרי-בית גרם למותם של 21 מהם.

ואוטר טען כי קיים שפע של עדויות לפיהן אין הממשלה מתכוונת לספק למתחסנים את רשימת רכיבי התחסין, ואת השפעות הלואי השליליות העלולות להיגרם, לפני מתן החיסון. מרבית הציבור לא יידעו כי התחסין מכיל כספית, דהיינו:Thimerosal mercury.

ואוטר בקש צו-שופט שיאלץ את הממשלה לפרסם את רכיבי התחסין ואת השפעות הלואי שלו, ולספק מידע זה לכל המתכוון לקבל חיסון נגד שפעת – לפחות שלושה ימים בטרם מתן החיסון. התעלמות מצו-שופט זה היא הפרת זכות התובע: תביעה שהממשלה תציית לתיקון הראשון לחוקת ארה"ב בדרישה שתתחבר לחופש הדיבור. לפי התיקון הראשון אזרח זכאי לביטוי חופשי וגם לקבלת ביטוי ממשלתי חופשי – כשהיא מקדמת שימוש בעניין כמו חיסון ציבורי.

הכרזת הממשלה כי 'לא יוכל אדם שנפגע מהתחסין לתבוע אותה בגין נזקיו', היא עקיפה גמורה של הקונגרס ומערכת המשפט והפרת התיקון השביעי לחוקה המעניק זכות לתביעת נזיקין. ואוטר בקש צו-שופט שיחשיב כנוגדי-חוקה כל הכרזה, תקנה או חוק דומה שיאסרו על אנשים תביעות נזיקין הנובעות מהתחסין של 2009 – 2010.

למידע נוסף:
www.avn.org.au

נא להפיץ!

מתורגם ע"י דניאל דותן, צפת